Меню KDT
Сіздің балаңыздың мектепте не улайтынын қалай түсінуге болады? Немесе ол өзі-агрессор... Толығырақ: https://tengrinews.kz/article/1269/ Материалдарды кез келген пайдалану тек қана гиперсілтеме болғанда ғана рұқсат етіледі. Tengrinews.kz

Жаңа оқу жылы қорқынышты жаңалықтардан басталды: 13 жасар алматылық оқушы төбелестен кейін жан сақтау бөліміне түсті.
Толығырақ: https://tengrinews.kz/article/1269/
Материалдарды кез келген пайдалану тек қана гиперсілтеме болғанда ғана рұқсат етіледі. Tengrinews.kz


Анасының айтуынша, ұлы құрдастары тобының шабуылының құрбаны болды. Олар қатты әрекет етті-басы аяқпен ұрды. Бұл агрессияның жарқын көрінісі, ол әрбір ата-ана тамырын сақтап қалғысы келеді. Тілші Tengrinews.kz Ольга Пастухова балалар психологы Татьяна Остапенкоға қарапайым және түсінікті мысалдарда ата-аналар өз баласының жарақат алғандығын ерте сатыда қалай түсінетінін түсінуі үшін жүгінді. Маман мектеп буллингінің үшбұрышының қай жағына қарай оқушыға қалай көмектесуге болатынын түсіндіреді. Буллинг дегеніміз не? Буллинг-аңшылық лексиконнан шыққан ағылшын сөзі. "Bull" термині иттің жабайы, орыс тіліне және "травля"деп аударылады. Аңшы ит жабайы аң аулаған кезде, оны қоюға тапсырма жоқ - ол оны емдейді және аңшы оған келгенге дейін күтеді. Сондай-ақ, жарақат алғандар да жою міндеті жоқ. Олар адамды кемсітіп, оның қорлауда қалай болатынын көргісі келеді. Бүгінгі күні менің қабылдауымда әрбір екінші бала буллинг тақырыбына келеді. "Достары жоқ", "мектепке барғысы келмейді" немесе "сабақтан қашады" деген сауалдар бетінде, ал іс жүзінде жарақаттануға шығамыз. Қазақстан қоғамында травля - бұл сені ұрған, ашық қорлаған кезде. Шын мәнінде, бұл ең соңғы дәреже. Басталады барлық издевок, қашан сенімен емес здороваются, келмейді, отыруға, бір парту, бойкотируют. Буллингтің құрбаны көп жағдайда ұлдар немесе Қыздар, қалың немесе жұқа болуы мүмкін деп айтуға болмайды. Бұл барлық құлып: буллингте психологиялық портрет жоқ. Бір сыныпта түкіреген баланы жарақаттай алады, ал екінші сыныпта оқитын оқушы көшбасшы болады. Бір жерде дылду жарақат алады,ал басқа жерде биік жігіттер баскетбол командасында ойнайды. Буллит, кім, ол үшін бірдей. Мағынасы-белгілі біреуді қою емес, қорлаудан ләззат алу. Сондықтан ол әлі де осы торға түседі. Егер құрбанды сыныптан алып тастаса, онда басқа нәрсе пайда болады. Шөпті қалай тануға болады? Бала ренжіген кезде улаудың алғашқы белгісі. Қазіргі жасөспірімдер өте қызықты лексикон. Дос қызынан wotsap-ға хабарлама келуі мүмкін: "Сәлем, дебилка! Үй-ішің аман ба?"Ұялы телефон үстелде жатыр, анам кездейсоқ көріп, қызына бұл қорлайтын болар еді дейді.  Ал қыз жауап береді: "бұл жерде не? Біз жиі солай айтамыз. Мен оларға емес, обижаюсь. Бұл менің достарым". Шынында да, жасөспірімдер бұл кемсітушілік сөздерді өз сленгіне енгізді. Ата - аналар мен мұғалімдер үшін тағы бір қоңырау-баланы елемегенде. Мысалы, ол ауырып, сабақ жіберіп, үй тапсырмасын сұрайды,ал оған ешкім жауап бермеді. Ол орындамайды, оны ұрысады. Ал егер ешкім бермесе, қалай білуге болады?  Ол туған күніне шақырғанда, бәрі бас тартады. Жақсы себеп сияқты, бірақ бұл да ойын. Жақын отырудан бас тартқан кезде. Заттарды олар лас немесе иісі жоқ деген сылтаумен іліп қойған немесе ауыстырған кезде. Егер мұғалім келіссе немесе тіпті жеке Ілмек келсе, онда ол жарақат алады. Партадан немесе портфельден қандай да бір заттарды алған кезде сыныпта бір нәрсе жасыра алады. Содан кейін былай дейді: "сен мұндай ренжісің! Біз жай ғана ойнаймыз". Шынында да, ойынға ұқсайды. Ал құрбандық шын мәнінде бұл травля екенін түсіне алмайды. Және педагог түсіне алмайды. Ойын травлиден айырмашылығы білу маңызды. Ойын әрқашан көңілді және көңілді. Тек сол, кімнің шапку бастады кидать емес, қожайынға бас киімдер: ол еді өзі ұсынуға, оны тастап және жүгіруге оған, өйткені оған порезвиться. Бұл жерде рөлдер өзгеретіні маңызды: бүгін біз Васидің қалпағын, ертең Жасұлан, ал таңғы Асем киеміз.  Сондай-ақ, ойында "Тоқта"деген маңызды ереже бар. Бала былай дейді: "Мен бұдан былай ойнағым келмейді", бәрі тоқтайды. "Қалай ойнағың келеді?"Буллинг кезінде ойын процессінен емес, құрбанның эмоцияларынан: оның ұйқысыздығы, эмоционалдық немесе физикалық ауруы. Буллинг кезінде "Стоп" тек көп раззывает. Кімге көмек керек? Буллинг-бұл үш жақты жанжал. Сол, кімді травят. Кім бар травит. Бар немые бақылаушылар. Және көмек шын мәнінде бәріне қажет. Құрбанның мінез-құлқына бейімділік отбасылық тәрбиенің ерекшеліктерін қалыптастырады. Баланың артында тыл жоқ және өзіне сенімсіздік, оның шын мәнінде жақсы екеніне күмән болған кезде құрбанның жағдайына түседі. Сенім болғанда, бала үйге келіп: "олар қандай да бір оғаш сөздер сөйлейді"деп айта алады. Менің кеңесім бала болды, ол осылай айтты. Сыныптастары оны есептен шығарды, бірақ олармен отыруға тыйым салды. Бірақ оған бұл қажет емес еді, ол бір отыруға жақсы көрді. Және ол үшін бұл жарақат емес. Егер оған дос болғысы келсе, көшбасшы болғысы келсе, онда ол қатты уайымдайтын еді. Мұндай балалар құрбанның рөліне оларды елемеуге жалғыз болмас үшін ғана келіседі. Бір қызбен біз сыныпта кім бар екенін талқыладық: "ол-жылан, өйткені үнемі шипит. Ол попугай, өйткені үнемі сөйлеседі. Ал мен-доптан". Мен оған барлық жануарлар, ал ол ойыншық екеніне назар аудардым.  Ол жауап береді: "Иә, мен ойыншық, мені бәрін ішеді". Ол шын мәнінде сыныптағы баланың есіне түсіп, ранецті алып, бүлдіруі мүмкін екені анықталды. Ал ол барлық адамдармен бірге тұрып, қорқынышты болады, бірақ шын мәнінде ол осы сәтте өте жаман. Логика: егер мен шағымданамын немесе тізбелеймін, онда жалғыз қалады. Мен құрбандық болуға келісемін. Бұл отбасында қалыптасатын немесе қалыптаспайтын ішкі өзін-өзі бағалау туралы. Әдетте, жарақат алған адам қазір құрбандық немесе құрбандық болды.  Ол үйде немесе басқа да үлкендерден жарақат алады. Баланың агрессияны қалыпты жолмен көрсетуге тыйым салынған, ол ата-анасына: "маған сіз менімен осылай әрекет ететініңізді ұнатпайды"деп айта алмайды. Ал оны бір жерге төгу керек: міне олар сыныпқа келіп, оны сол жерде жасайды. Әдетте, жарақат алғандар өте қолайлы отбасыларынан. Олар туралы: "бәрі бар балалар"дейді. Олардың ата-аналарымен байланысы жоқ, олар жан-жақты сөйлесе алмайды, өз пікірін білдіре алмайды, олардың пікірлері ескерілгенін сезе алмайды. Балалар мен жасөспірімдерге маңызды болу маңызды. Ал "мен мені ешкім де шақырған жоқпын" кезде билікке деген қажеттілік әлі де бар. Және олар жоғарыда тұрған адамдарды іздейді.  Бұл сыныптастар болуы мүмкін емес. Агрессия жәндіктер, құстар, Үй жануарларына әкелуі мүмкін. Психологиялық көмек буллинг құрбаны мен агрессорға қажет. Және бала емес, бүкіл отбасы. Құрбандық пен агрессор отбасында болды, содан кейін мектепке келіп, онда отбасылық сценарийді іске асыра бастады. Бақылаушылар да өте қиын.  Бала вожакқа қарсы бара алмайтын, ал жарақат алған адам - сөзсіз көшбасшы болатын кезеңділік сезімі бар. Бала бүкіл сыныпқа қарсы тұра алмайды. Ішкі қарама-қайшылық пайда болады: мен буллингтің құрбандығына өкінемін, және "ұстамаңыз" деп айта алмаймын, себебі мен мынадай бола аламын. Барлығы топтың үнсіз келісімімен жүреді. Егер бала жарақат алса, ата-аналарға не істеу керек? Егер бала қадағалаушы болса, ата - анаға шартты түрде "ештеңе жасамауға" болады. Бұл жағдайда адамгершілік нормалар туралы сөйлесудің, мінез-құлықты үлгілеудің мағынасы бар. Зардап шегушіге арналған мінсіз әрекет алгоритмі осындай. 1. Алдымен бала ренжіткішпен жағдайды өзі реттеуге тырысады. Ол келіп: "сен жасаған кезде маған ұнамайды..."Кейбір балалар олардың үйлерін мазалайды немесе ауырады деп үйренген. Және сыныпта олар да өздерін ұстай алады. Егер ол осылай айта алмаса, онда ол тоқтайды деген ықтималдылық бар.  2. Егер жарақат жалғаса берсе, буллингтің құрбаны агрессорға: "егер жалғастыру болса, мен педагогқа айтамын"деп хабарлайды. Кейде бұл жұмыс істейді, әсіресе бастауыш мектепте. 3. Ата-аналар педагогқа барады. 4. Ата-аналар ренжітушінің ата-анасына барады. 5. Баланың басқа мектепке ауыстырады. Егер мүмкіндік болмаса, онда басқа сыныпқа. Буллинг құрбандары үшін сол сыныпта қалуға ешқандай пайдасы жоқ. Тіпті егер оны зақымдамаса да, ол дәрменсіздік пен қауіпсіздікті сезінеді. Травля-бұл барлық үшін қауіпсіздіктің болмауы. Мазасыздық пен зейіннің деңгейі жоғарылайды, үлгерім деңгейі төмендейді. Сонда тұйық шеңбер. Кейбір ата-аналар басқа мінез-құлық стратегиясын таңдайды: олар баланы карате немесе қоян-қолтық ұрыс секциясына береді. Бірақ сонда ата-ана баланың біреуді ұратынын түсінуі керек. Ол рөлдерді өзгертіп, басқа біреуге ашуланып, ренжітуі мүмкін. Бұл жағдайда агрессорға тапсыруға ата-ана рұқсаты болуы маңызды. Екі рет Жолдау болмас үшін: ренжітеді-бей, бірақ сен шақыру немесе басқа да тапсырма үшін сынған кезде сені жазалайды. Сондықтан, ата-аналар мен балалар арасында сенім болуы, балалардың олармен мектепте болып жатқан барлық нәрселерді айта алуы маңызды. Бүгін кейбір педагогтар: "сынып-бұл біздің отбасы. Сыныпта болып жатқан барлық нәрсе сыныпта қалуы тиіс". Балалар ата-аналарға айтса, олар ябедтар мен сатқындар болады деп сенуі мүмкін. Бірақ бір сәт бар: травля әрдайым балалар тарапынан емес, буллинг жиі педагог тарапынан жүреді. Мұғалім фразамен жарақат ала алады: "неге сіз мұндай ақымақсыз? Бесінші рет үй жасай аласыз ба?", "Сен не, саңырау? Мен саған қайталаймын және қайталаймын"және" бұлттарда жеткілікті". Педагог тарапынан оқушылар үшін бұл "Фас"командасы. Егер біреу туралы саркастикалық пікір болса, онда олар да құқылы. Балалар тұрып қалады. Педагогтарда ұнайтындар мен ұнамсыздар бар екені құпия емес. Егер буллингтің құрбаны ұнамсыз болса, онда ол ештеңе байқамайды. Жиі педагогтарда сыныпта болып жатқан жағдайға дұрыс жауап беруге жан-жақты күші жоқ кезде жану болады. Бірақ бұл мұғалім ең басында бес секундта барлық тоқтату үшін жарақат қалай тоқтату керек? YouTube-арнасынан бейне "Стоп қауіп" - бұл ескі бейне, ол мерзімді түрде желіден айырылып тұрады. 


Комментариев нет
272 просмотров
Автор: mamlyut_skobilim
Добавлено: 09.09.2019 в 17:15

Возможно вас заинтересует...!